dinsdag 26 augustus 2008

Dag 12





Dag 12 vrijdag, 22 augustus 2008


De dag begon met regen en niet zo'n klein beetje ook. Ik werd gedwongen om uit te slapen op de eenzaamste camping die ik tot nu toe tegen gekomen ben. Ik was 's morgens alleen, geen hond of kip te bekennen. Om negen uur werd het wat droger en heb ik snel de boel ingepakt enerzijds omdat er nog steeds een dreigende lucht aanwezig was, anderzijds als je alleen op een camping bent is het wel heel stil. Het was maar goed dat ik een beetje had opgeschoten want voor ik goed en wel opweg was begon het weer te regenen, maar ja als alles in gepakt is en je hebt je regenjas aan kan je wel een druppeltje hebben. Door het sombere weer wordt de omgeving ook minder mooi, ik reed haast de hele morgen langs een rivier hetgeen bij mooi weer een schitterend stukje Frankrijk zou zijn geweest, nu zag het er mistroostig uit. Tegen de middag werd het droog en brak het zonnentje door, lekker in een maaisveld zitten eten, ik was nog niet op de fiets gestapt of jawel hoor de eerste bui viel al weer.

De stad Tours doorkruisd, de kerk en een deel van de binnenstad gezien, het was niet om over naar huis te schrijven. Ik ben wel de eerste 1000 km vandaag gepasseerd wat toch best weer even een mijlpaal was. In Tours kwam ik nog een paar Engelsen op de fiets tegen, zij gingen naar het jeugdhotel of ik meeging. Ik heb eens even naar de lucht gekeken het klaarde een beetje op dus ik besloot om door te rijden naar Veinge, goede keus het werd droog en mijn kletsnatte tent kon weer even luchten. Hele leuke camping en een echtpaar met een dochtertje van vier ook op weg naar Santiago. Zij kunnen niet zo snel rijden omdat hun dochtertje ook af en toe even uit de aanhangwagen wil om te spelen, dus extra lange pauze's en vroeg stoppen. Nadat ik mezelf op een drie gangen diner had getrakteerd met koffie en wijn voor 13,20 euro ('s maakte voortreffelijk) heb ook nog bij de hollanders koffie gedronken en gezellig over onze tocht gepraat, hij zag wel tegen de pyreneëen op, twijfelde of hij daar wel door zou zetten en zij vond dat hun dochtertje wel veel in het karretje zat en door hun trektocht weinig vrindinnetjes tegenkwam.

Geen opmerkingen: