dinsdag 26 augustus 2008

Dag 13




Dag 13, zaterdag 23 augustus 2008

Het zag er vanmorgen veelbelovend uit, de lucht was al aardig door de zon gekleurd en op zo'n dag het je er meteen zin in. Dus fluitend mijn ochtendgymnastiek gedaan of te wel tentje inpakken, aankleden fietsoptuigen en fluitend de poort door te rijden. Nog even zwaaien naar de Hollanders die net uit bed zijn en mij een goede reis toewensen, dat doe ik hun ook ik zal hen waarschijnlijk gezien hun tempo niet meer zien. Wel leuke mensen en ik had best met hen op willen trekken, misschien kom ik nog iemand of een stel tegen. Vandaag voort de tocht door de Loirevallei en grotendeels fiets ik langs of in de buurt van een rivier, we koersen op Pontiers aan, zo'n 110 km fietsen. Ik besluit bij 95 km te stoppen er ligt een camping aan de weg. De camping blijkt voor mij 20 euro per nacht te kosten, dit vind ik te gortig en besluit dan maar nog even verder te rijden.

Na zoń vijf kilometer vindt ik een munucipal camping waar ik nog niet de helft van de prijs betaal. Ik ontmoiet een zeer enthousiaste campingbeheerder die als hij mij ontwaart zijn werk onderbreekt, de wachtende klanten nog even langer laat wachten en mij meetroont, ik ben een jacobs pelgim en daar hebben ze hier op de camping een speciaal verblijf voor, geen cel maar een huisje met twee bedden, kookplaat, campingtafel voor de deur onder deen afdakje wat wil je nog meer, ik ben verbluft en zo laat hij mij achter bij mijn verb lijf en gaat de overkige gasten verder helpen. Als ik later ga afrekenen heeft hij voor mij nog route kaarten en een stadsplagttegrond van Portiers klaarliggen, geweldig zo'n warme ontvangst.

Geen opmerkingen: