zaterdag 30 augustus 2008

Dag 17




Dag 17 27 augustus 2008

Het was koud geweest vannacht, maar toen ik opstond waren de eerste zonnestralen te zien en doit beloofde een bijzondere zonnige dag te worden. De wind was gedraaid dus het zat vandaag allemaat mee. Om half negen vertrokken bij Sander en Alletta, even een fototje maken en zwaaien en de bocht door, ik was weer opweg. Ik heb het bijzonder gevonden om tijdens zo'n reis even twee dagen bij te kunnen komen bij hen en de gezellige mensen op de camping. Ik kreeg deze keer op de tweede dag bij mijn eten een glaasje rose aangeboden van de buren, erg hartelijk en 's avonds hebben we n og even lekker aan de bar gezeten . Dus op weg voor het volgende deel van het traject. OP naar de pyreneëen. vandaag heb ik ruim 100 km gereden, Bordeaux gerond en uiteindelijk weer op de route gekomen bij 'St. Emilion (rechts van Liborne) en de route verder gevolgd naar cadillac waar ik een camping heb gevonden.

Halverwege de middag kwam een echtpaar mij achterop, vrouw zo'n 200 meter voor de man voorop rijdend passeert mij en zegt in het Frans goedendag en dat het mooi weer is. IK brab bel wat terug en voorbij is zij achterop haar fiets prijkt een nederlands jacobs vlaggetje, zo'n zelfde als ik ook achterop heb, dus Hollanders. Met de man die evenlater passerd maak ik nog even een praatje en zijn vrouw trapt lustig door de afstand wordt groter, gelukkig wacht zij even verderop en voort gaan ze weer in de zelfgde formatie, hij kan haar nauwelijks bijbenen, zo komt op mij over. Zij rijden het stuk Tours – Dax, vorigjaar hebben zij het eerste deel gedaan en mogelijk volgend jaar het laatste deel. Zij hebben in vergelijkingh met mij opvallend wdekinig bagage bij zich voor tengtkampdeerders. Hun kinderen hebben hen in Tours met de auto afgezet en zijn nu aan het surfen bij Bordeaux, zij worden door hen in Dax ook weer opgehaald, hij vindt dat zij een goede deal met hun kinderen gemaakt hebben
Op de camping zie ik hen weer, zij zijn al driftig in de weer met de tent, dan even zwemmen in het naast liggende zwembad, daarna gaat de man gaat even liggen terwijl de vrouw haar toilet maakt en even later zie ik hen, zij keurig gekleed in blousje met rokje en hij in een polotje met driekwart broek netjes in de vouw, de poort uitwandelen opweg naar het restaurant, ik neem dit met genoegen waar achter mijn zelfgemaakte macaroni schotel. Ja zo kun je dus ook op bedevaart gaan, wat doe ik af en toe toch moeilijk .

Geen opmerkingen: