zondag 31 augustus 2008

Dag 21

Dag 21 31 augustusb 2008

Hoera hoera, hoera, Marianne viert haar geboortedag en wij vieren mee!!!!!

Zwoegend op weg naar boven 28 km om van St.Jean Pied de Port naar 1200 mtr. te rijden Puerto del Ibaneta (jawel we zitten in Spanje!!!). Een berg met 7- 9 % hellingen en dat is zwoegen, halvewege zag ik het even niet meer zitten en dacht omkeren en naar huis gebak eten, ja maar dat gaat zo maar niet. Gelukkig zwoegden er ook nog twee Japanners naar boven ook met tentje etc. He Hollander you go very good, ze moesten eens weten, zij waren in St. Pierre gestart, toen ik vertelde in Holland te zijn gestart en dat ik er al 1700 km op had zitten steeg ik nog meer in hun waardering en dat deed mij goed het was even de kik die ik nodig had. We zijn elkaar naar boven verschillende keren tijdens stops tegen gekomen en dat rijdt wel lekker als je zo'n berg op gaat.

Als je boven staat en de route overziet ben je haast al weer vergteten dat het zwoegen was.

Gisterenavond hadden we een pittige omweersbui die uit het niets kwam opzetten, ik zat lekker te eten iin een restaurantje en de lucht betrok heel snel. Ik had mijn tent niet goed dicht en ook nog spullen buiten staan, snel afgegeten en betaald en toen de deerste druppels vielen had ik net alles bij de tent binnen inclusief mijzelf, was hard nodig an derswas ik drijf geweest.

Het onweer bel;eef de hele avond en een deel van de nacht rommelen en tegen de morgen was het weggetrokken, de lucht was niet helemaal wolkloos zoals de afgelopen dagen maar de onweersbui en de wolken gaven wel de nodige verkoeling, lekker want als het zo benauwd warm geweest was als gisteren had het helemaal niet meegevallen.

De afdaling was lang er zaten op de weg naar Pamplona nog wel drie collen in van 950, 930 en 850 mtr, maar als je eenmaal lekker de gang er in hebt lukt het wonderwel zonder teveel afzien, of zou ik ervaring krijgen.

Ik ben vanmiddag om 16.00 uur aangeland op een camping vlakbij Pamplona (baskische stad, was vroeger de hoofdstad van het koningkrijk Navarra, vandaar de strijd van de basken). Spanje is anders dan Frankrijk, in Frankrijk wordt er veel gebouwd en onderhouden met de Franse slag, vaak vinden we dit niet onaantrekkelijk, in Spanje valt meteen de netheid en de degelijkheid op waarmee de huizen gebouwd zijn en worden onderhouden, straten en wegen zien er ook beter uit, leuk als je zo door verschillende landen rijdt.

Vandaag is het ook de dag dat mijn broer Kees overleed ondanks mijn programma zijn mijn gedachten wel bij hem en zijn familie.

1 opmerking:

rob zei

mogge dirruk,allereerst van harte gefeliciteerd met je vrouwtje,is weer eens wat anders om het zo te vieren.ook wij denken vandaag en vele andere keren aan kees en familie.je beriggies blijven leuk om te lezen en wij zien ook met elke berg weer af, maar zonder moe te worden, geestelijk is het wel zwaar om je steeds weer te steunen, maar alle gekheid op en stokkie, fantasties dat je dit doet en natuurlijk hou je dit vol tot het eind. hasta la vista dirukkie en de ballen(of zijn deze inmiddels afgestorven) groeten wendy en rob