woensdag 20 augustus 2008

Dag 8


Dag 8 maandag 18 augustus 2008

Ik was gisteren op een leuke camping beland, 5 euro voor een nachtje dat is nog eens een weggeefprijs, douce was gratis (de eerste camping die gratis douces heeft) en een plek aan een vismeertje om te zoenen. Onder een boon wat gezellige Fransen om mij heen en rust. Na een nacht line dancing met bijbehorende muziek was ik daar wel aan toe. 's nachts kon mijn fiets met bepakking in de schuur staan zodat de spullen niet nat zou worden en mijn telefoon kon ik er ook opladen, wat wil je nog meer.
Na een goede nachtrust naar de Jacobskerk in Compiegne gereden, de dienst was nog in volle gang voor enkele zusters en wat ouderen, ik heb de prachtige kerk bekeken die valt onder het wereld erfgoed van de Unesco en na de dienst een stempel gehaald voor mijn kaart dat ik de route gereden heb, de pater was nog in volle trans van de dienst en zei niet veel maar enkele zusters reageerden verrukt dat ik naar Sanrtiago ging fietsen, een zuster vertelde dat haar moeder een aantal jaren geleden op bedevaart naar Santiago was geweest.


Het weer zat niet erg mee vandaag, harde tegenwind, ik heb nog niet anders gehad en veel steile heuvels op en af, eentje zelfs 7% drie kilometer lang, dat was genieten moet ik jullie zeggen, zwoegend naar boven en dan eindelijk puf puf heb je de top bereikt en denk je aan een lekkere afdaling te kunnen beginnen. Helaas de top was veel vlakker en groter dan dat ik gedacht had en de weg ging kilometers langs graanvelden met de wind nog een beetje meer tegen op deze hoogte. Maar niet getreurd zwoegend en steunend ben ik vandaag voortgeploeterd, op zo'n momentje mis je wel even een maatje die je door het diepe dal heen helpt, voor de rest vind ik het prima alleen, je kan eigen tempo bepalen en kreunen en steunen wat je wil zonder dat iemand zich er aan ergert, lekker he.
Ik heb tot nu toe 760 km gereden in acht dagen, zo'n 95 km per dag, lijkt mij niet gek voor een beginneling.
De Belgische vriendinnen uit Antw
erpen zijn ook op de camping gearriveerd, gisteren had ik ze niet gezien en dacht dat zij achter gebleven waren. De jongste verteld dat de oudste voorop gaat, zij heeft een wat breder lijf waardoor zij wat uit de wind kan fietsen. De Belgen komen eraan voor een praatje, gegroet
Dirk

Geen opmerkingen: