dinsdag 2 september 2008

Dag 23






Dag 23 2 september 2008

De dag begon met het repareren van de fiets, gisteren merkte ik dat mijn tandrad achter speling had, de zwaarste versnellingen kon ik niet gebruiken en af en toe liep de fiets heel zwaar (vooral bij hellingen). Na het wiel losgehaald te hebben bleek dat de afsluitschroef was losgeraakt en de buitenste bladen pakten de naaf niet meer en wiebelden heen en weer. Een vies vet karweitje, gelukkig was er niets stuk gegaan en kon ik na een schoonmaakbeurt het geheel weer in elkaar passen en goed aandraaien, de fiets deed het weer, maar mijn handen zaten onder het vet (lekker vet zou je zeggen!!!) Dank zij bever geconcentreerde zeep kreeg ik mijn handen wonderwel in een ommedraai schoon.


Wat later dan gedacht vertrok ik en even inkopen heb gedaan in Estelle waar ik gecampeerd had (de Carlisten houden hier evenals in Pamplona feesten, Hugo Carlos (ex prinses Irene) is een van de leiders van de Carlisten en de berg Montejurra ligt op 2 km afstand hier komen de Carlisten jaarlijks bij elkaar).
Door het oponthoud kon ik wel een van de oudste kloosters en de kerk van Navarra bezoeken, het klooster verleende in 1050 al onderdak aan de pelgrims. Het klooster was niet te bezichtigen, volgens de beschrijving is men dit al jaren aan het verbouwen, de kerk en de klootstergangen wel en dit was imponerend.


Via de stad Logrono benn ik het land met heuveltje op en af doorkruisd, te veel mooie kerken en gebouwen om op te noemen, uiteindelijk eindigde mijn tocht na 80 km. in Nerája.
Het fietsen ging niet zo best vandaag, ik had gisteren wat te veel biertjes gedronken en bachus verleid en straft direct, zware benen en aan het begin van de dag niet vooruit te branden, gelukkig ging het tegen het eind van de dag beter.


Het is zo verlijdelijk met dit weer, warm en lekker buiten zitten om een biertje extra te nemen, want dorst krijg je van het fietsen en het weer. Ik zit nu ook lekker buiten aan de rivier op even terrasje waar het nog behoorlijk druk en gezellig is, de temperatuur is nog boven de 25 graden, dit om jullie in het koude kikkerland een beetje lekker te maken.; Ik bof maar want voor het zelfde geld regent of stormt het hier.

2 opmerkingen:

Pieter van der kamp zei

Hee Dirk,

Hoe is het met je? Ik lees dat je je enorm vermaakt met alles wat je tegenkomt onderweg. Stiekem ben ik heel erg jaloers op je.

vriendelijke groeten Pieter

Pieter van der kamp zei

Als je terug bent moeten we snel afspreken om de foto's van onze vakanties te bekijken. ik ben benieuwd naar alle verhalen. wist je ook al dat Jolinde mama is van Thom.
Groetjes Pieter